SİLİKON YASTIK HAZIRLAMA

19 Eylül 2009 Cumartesi
Aslında bu projenin bir aşaması; aynı zamanda da RTV-2 silikonu tanıma macerası...:)

Evet, başta boza kıvamında bir silikon hazırladım. Ancak çok fazla hızlandırıcı dökmüş olmalıyım. Çünkü zorlukla kalıba döktüm. Kısa sürelerde içeriği ağdalaşmaya başladı...



İlk olarak muntazaman yastık (silicon tampon) kesmek için gırtlak boruya ihtiyacım vardı. Bunu evdeki eski bir çamaşır makinasından kolayca elde edebiliyorsunuz. İlginçtir, boruyu kestiğim boylardaki parçaların birleştirilmesiyle üretmişler. Ek yerleri görüldüğü için zorlanmadan parçalara ayırabiliyorsunuz. Aynı kolaylık silikonu keserken ve kalıptan çıkartırken de olur inşaallah.


Henüz RTV-2 silikonu tanımadığım için kalıptan dışarı sızıp sızmayacanı bilmiyordum. O yüzden akrilik bir mastik kullanmaya karar verdim. Hem hızlı kuruyor, hem silikon gibi yapıştırıcı özelliği olduğu için bir taşla bir kaç kuş vurmuş gibi görünüyor. Ancak silikonun öyle kolay sızan bir kıvamı yoktu. Hatta henüz hızlandırıcıyı dökmediğim halde çok kıvamlıydı.



İşte sürprizler olsa da ölçüsüz iş olmuyor. Karıştırma kabında gördüğünüz işareti üç defa boru hacmi kadar su doldurarak ölçtüm. Elbette yoğunlukları farklı ama fındık kadar bir miktar dışında artan olmadı. Çünkü tedbiren biraz fazla koydum. Zaten kaba bulaşan bir miktarı zayi oluyor!



Veeee hafif taşsa da kalıp dökümü sonrası durum aşağıda görüldüğü bir hal aldı:



Yine tedbir olsun diye biri küçük 4 tane lastik kullandım. Ancak zavallılar gömülü verdiler! Neyse ki silikonu bir bütün olarak kullanmayacağım için kalbının başı ve sonu sorun teşkil etmiyor.




ŞİMDİ 24 SAAT BEKLEMEDEYİZ...