4.Gün: KABA AŞINDIRMA (80 grit ile 90 dk.)

16 Kasım 2009 Pazartesi
ÖNEMLİ AÇIKLAMA: Devam etmeden bu açıklamayı yapmalıyım. Aslında 4. günde falan değilim ve ara sıra belirttiğim gibi yaklaşık 3 aylık bir zaman geçti. Elbette bu sürenin uzaması sıkıntıya neden olsa da acele edip daha büyük aksiliklerin altında ezilmek istemiyordum. Özetle, projenin 4. Evre'si ve 4. Gün'ündeyim...:)

Sonunda aşındırmaya başladım ve an itabiriyle 0,6 mm. sagittaya ulaştım. Aslında bir de bu günün 0 noktası var ki bu önceki gündü. O gün gerçekten 0'dı! Gerçi 1 saat uğraştım ve ancak 0,09 mm. yani 100 mikron dahi aşındıramadım. Çünkü sebebini bilmediğim ama tanımlayamadığım bir sorun vardı. Şüphelendiğim bu sorunu şimdi tanımlamak için erken. Ama ilerleyen dönemlerde bunu açıklayacağım.




Yukarıda aynanın son halini görmektesiniz ve bunu az önce çektiğim aşağıdaki fotoğrafta sergilediğim (maşallah) "ATY 2009 Hatırası" alet ile yaptım. Bu alet tümsek bir cam çünkü ATY 2009 Çalıştayı aynasını aşındırmak için kullanmıştım ve yaklaşık bir buçuk mm.'lik bir tümsek vardı. Düşündüm ki (aslında bu sabah uyanmadan evvel yatakta hasta bir şekilde yatıyorken) tümsek bir cam aynananın orta noktasını deli gibi aşındırır herhalde dedim. Bilemiyorum 1 saatte 0,25 mm. hızlı mı sizce? Bence öyle çünkü ben çok yavaş ayna biçimlendirenlerdenim! Çalıştayda da herkes 1 mm.'leri görüyorken ben saatlerce 0,25'i geçememiştim..:)