5.Gün: KABA AŞINDIRMA (80 grit ile 120 dk.)

19 Kasım 2009 Perşembe
Bugünlerde proje hakkında biri dizi kararlar alıyorum. Çünkü eskiden yaptığım planlı ve sıralı denemelerdi ama şimdi sürpriz şeyler çıkıyor. Artık gittiği yere kadar devam ettirme kararlılığımı sürdüreceğim. Bu arada yarın günlüğümü (weBlog) açalı tam 3 ay olacak...

Şu an sagitta 0,93 mm. ve farklı bir küçük alet ile çalıştım. Çünkü artık diğeri derinliği arttırma yönünde bana bir fayda sağlamıyordu. Çok küçük değişiklikler oldu ama boşuna 30 dakikamı harcadım. Sonra aleti değiştirdim ve yarım saatlik 3 oturumda sırayla 0,73 - 0,83 ve 0,93 mm. derinlik kazandım. Sayılar iyi denk gelmiş değil mi...:)

İlginçtir, önceki alet tıpkı zıplayan bir topun alçalması gibi sönümlü etkiye sahipti! Çünkü ortası süratle aşınarak (-bknz. aşağıdaki fotoğraf) temas yüzeyi kenarlara doğru kaydı...



Her oturumda aşınma diski yaklaşık 1 cm. genişliyordu. Bu iyi bir şey çünkü yüzeyin küresel bir yapı üzerine uyumlu olmasını sağlıyor.