13.Gün: İNCE AŞINDIRMA (320 grit ile 120 dk.)

1 Aralık 2009 Salı
Gece dayanamadım, yakın zamanda sonuç alabilmek için yatağımdan kalktığım gibi biraz daha çalıştım! Artık rüyalarıma giriyor desem yeridir...:)

Sabah güneş doğduğunda odak noktasını (F) ölçtüm ve şaşırtıcı derecede 1,65 metre buldum. İki saatte bu kadar çok değişiklik olduğunu zannetmiyorum. Ama 5 cm. ölçüm hatası desek bile 7 cm. fazla gibi geldi.

Sonra dayanamadım yapmayacağım şeyi yaptım; komparatör saatini koyarak sagittayı ölçtüm ve 1,5 mm.'ye yakın bir değer çıktı ki bu taş çatlasa 1,85 metre yapar. Belki de yanlış ölçmüştüm ya da küresellikte bir sorun var. N'apalım, en kötü tekrar 120 gritten başlarım çünkü sorun çıkması durumdan biraz başa dönmeyi göze aldım...:)



Aslında sorun çıkma ihtimali o kadar yüksek ki! Bakınız büyük grit olma ihtimali olan bir parçayı (dikkat aslında çok küçük) üç camın köşelerinin kesiştiği yerde buldum. Sonra çıkardım ama ne olduğunu tespit edemeden kaybettim. İşte o siyah parça (-bknz. aşağıdaki fotoğraf) cam yüzeyinde kaysaydı düzeltilemez bir çiziğe neden olabilirdi!