Deney-2: 80 GRID AŞINDIRMA SÜRESİ

3 Eylül 2009 Perşembe
Denklemlerden ve pahlamaktan sıkıldığım bir anda yapmaya kafayı koyduğum 80 grid deneyi ilginç sonuçlar doğurdu. Bu deneyi asitle yapacağım cilalama deneyi ile birleştirmeyi düşünüyorum. Aşağıda deney sırasında çekilmiş bir fotoğraf yer almaktadır:



Canavar nedir bilir misiniz?

Bu bir korku filmi değil elbet ama ATM'de 80 grid bence bir canavar! Yaklaşık 1 saat gibi bir sürede 100 mikronu aşan, hatta abanırsanız 200 mikron aşındırma yapabilirsiniz. Ben aslında 100 grid taş kullanan biri olarak bu grid'ten korkuyordum. Belki de çok abartıyorumdur ama cam için tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Yüzey altı çatlakları sayarsak facia...:)

Şaka bir yana gerçekten hızlı bir aşındırma gerçekleşiyor. Bunu aşağıdaki çizelgede görebilrsiniz. Elimden geldiği sıklıkta ölçüm yapmaya çalıştım. Yapamadıklarım soru işareti şeklinde belirsizliğini korumakta. Ama üç aşağı beş yukarı tahmin edilebilir.


Uygulama
Aşınma Miktarı (mm.)
Süresi (dk.)
Sagitta
Ayna
Alet
3
?
?
1
10
0,02
?
?
30
0,07
?
?
60
0,12
0,98
?
120
0,28
0,965
?
200
0,5
0,94
0,925
240
0,55
0,93
0,92


Aşındırmanın 3. saatinde göreceğiniz üzere biraz abartmışım! Çünkü elimde bu deney için ayırdığım grid 4. saat için yetmeyecek gibi görünüyordu. Bende bol bol ve sık aralıklarla dökerek işi hızlandırmak istedim. Bunu da gerçekleştirdim. Hatta kenarlara taşan gridi son aşamada geri dönüşüm yaparak hedeflediğim derinliğin %88'ni ilk gridte gerçekleştirdim. Aşağıda son ölçüm sonucunu görebilirsiniz:




Aslında burada fotoğrafa yansımayan bir ölçüm daha yaptım. Ayna köşelerinde ölçtüğüm değer 600 mikron gözükse de bunu ölçümü kenarlardan yapınca daha düşüyor. O yüzden ikisinin ortalamasını alarak ölçüm çizelgesine yerleştirdim. Anlaşılan köşeler daha az aşınmış...

Sanırım teleskop yapmak için köşeli şekil hiç iyi bir seçim değil! Bakalım 7 parçayı bir araya getireceğim zaman aynı şeyler olacak mı?